Ο Δημήτρης Κωστούρος, που δεν έχει τολμήσει -το ξαναγράφω, τολμήσει- εδώ και τρία χρόνια να απαντήσει σε τόσα θέματα, ιδιαίτερα του Λιμανιού, που με αποδείξεις πάντα έχω αναφέρει, θυμήθηκε να με περιλάβει όχι με το όνομα μου αλλά την ιδιότητα μου, για να κάνει δήθεν πλάκα με αφορμή την παρουσίαση του Master Plan του Λιμανιού.
Φαίνεται έτσι επιτάσσει η Συναισθηματική Νοημοσύνη στην αντιμετώπιση "υποδεέστερων" αντιπάλων.
Βέβαια η παλιά μέθοδος, πετάμε τη μπάλα στην εξέδρα ήταν πιο σίγουρη, αλλά αυτό το ξέρουν οι καλοί παίχτες.
Επί της ουσίας όμως, είναι δυνατόν να μην διάβασες τη Διαβούλευση και να κατηγορείς ότι δεν έγιναν προτάσεις; Όλη την ημέρα στο διαδίκτυο είσαι Δήμαρχε, τι στο καλό κοιτάς;
Για κοίτα λοιπόν τι έγραφε "ο Φαρμακοποιός κειμενογράφος" πριν από δέκα μήνες στη Διαβούλευση του Master Plan! Αν τον είχες διαβάσει τότε, μπορεί και να έβαζες φρένο στην σπατάλη του ενός περίπου εκατομμυρίου που θα στοιχίσει η ναυαγήσασα εκβάθυνση.
Αυτή που πήγατε να κάνετε με μια μελέτη των 8.000 Ευρώ και είδαμε την κατάληξη.
Αλλά, σιγά τώρα, με Λιμάνι και Μαρίνες, Υπουργούς και παράτες, τη δουλειά την κάναμε.
Έτσι δεν είναι; Κάνουμε και πλακίτσα τώρα! Γιατί όχι!
Μόνο που την πλακίτσα, όταν μάλιστα την ξεκινάς εσύ, θα την δεχτείς και συ! Έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Δεν πιστεύω να διαφωνείς!
Έγραφα, πιστεύοντας πάντα ότι έχω υποχρέωση σαν πολίτης να τοποθετηθώ:
Θέση προσωρινού αγκυροβολίου σκαφών αναψυχής / Master Plan Λιμένος Ναυπλίου - Χερσαία Ζώνη
« στις: Μάρτιος 27, 2015, 02:29:47 πμ »
Να ξεκινήσω με την παρατήρηση ότι είναι θετικό ότι γίνεται, η χρονικά έστω περιορισμένη διαδικτυακή διαβούλευση, αλλά αυτή θα έχει πολύ μικρή αξία αν οι φορείς που μπορούν να εκφράσουν γνώμη δεν ρωτηθούν και δεν συμμετέχουν στο διάλογο.
Σαν πολίτης και δημότης του Δήμου Ναυπλιέων, που έχω γεννηθεί και περάσει πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μου στην παραλία του Ναυπλίου, αυτό απλά σαν γνώση και παρατήρηση των αλλαγών που έχουν γίνει από τη δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα, καταθέτω την άποψή μου από πλευράς αισθητικής και λειτουργικότητας του προτεινόμενου Master Plan της χερσαίας ζώνης Λιμένα Ναυπλίου.
- Συμφωνώ με την πρώτη εναλλακτική για το προσωρινό αγκυροβόλιο (που θα μείνει για αρκετά χρόνια) για τα σκάφη αναψυχής ανατολικά του "Π" και τα αλιευτικά στα δυτικά. Νομίζω ότι το σκεπτικό είναι σωστό. Θα ήταν όμορφο να αναπτύσσονταν τα τουριστικά σκάφη στη δυτική πλευρά αλλά είναι μάλλον δύσκολο να συνδυαστούν και οι άλλες λειτουργίες του λιμανιού, ώστε να αποφευχθεί το ανακάτεμα.
Από κει και πέρα, ουσιαστικά δεν προτείνεται τίποτα καινούργιο, αυτό που έρχεται σαν πρόταση είναι μια απλή τακτοποίηση της ήδη, εδώ και χρόνια, απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί.
- Με δυο λόγια, το μισό λιμάνι κλειστό κατ΄εφαρμογήν του ISPS και το υπόλοιπο χώρος στάθμευσης οχημάτων.
- Καμιά άλλη χρήση δεν προβλέπεται, πλην ενός μικρού χώρου για extreme games, (λες και όλα τα άλλα τα είχαμε).
- Ακόμα και η μεταφορά του σιδηροδρομικού σταθμού, τη στιγμή μάλιστα που ασκούνται πιέσεις για επαναλειτουργία του, με το ευχολόγιο να υπάρξει στο μέλλον μεταφορά των επιβατών με άλλο μέσο στο κέντρο, είναι τελείως στον αέρα.
- Ο ποδηλατόδρομος χάνεται και δεν χωροθετείται πουθενά.
- Δεν υπάρχει κανένας χώρος αναψυχής και περιπάτου, όπως και παγκάκια.
- Δεν υπάρχει πουθενά ίχνος πρασίνου, κρανίου τόπος, άσφαλτος, τσιμέντο, μέταλλα παντού, στρέμματα ολόκληρα που ανεβάζουν και τη θερμοκρασία στην πόλη, πέρα από το αισθητικά απαράδεκτο θέαμα.
Και βέβαια πρέπει να μεριμνήσουμε για χώρους στάθμευσης, γιατί το αυτοκίνητο είναι πλέον απαραίτητο στη ζωή μας, όμως λιγότερος χώρος στην παραλία και περισσότερος πιο μακρυά, με άλλες λύσεις που μπορεί να προταθούν.
Αλλά και στον υπερβολικά μεγάλο χώρο που δεσμεύτηκε με κάγκελα του ISPS, (άραγε έτσι προβλέπεται;), αυτό το τεράστιο κομμάτι, έτσι θα παραμείνει; Δεν μπορεί να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις ώστε να αποκτήσει λειτουργικότητα και αισθητική, πέρα από την εξυπηρέτηση των αναγκών της Κρουαζιέρας;
Της Κρουαζιέρας που πολλοί επένδυσαν στην ιδέα ή φαντάστηκαν πως αποτελεί το μεγάλο μέλλον του τουρισμού της περιοχής.
Φυσικά αποτελεί ένα ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των καλοδεχούμενων επισκεπτών, όμως δεν παύει να έχει και μειονεκτήματα αλλά και χαμηλή απόδοση σε πραγματικό όφελος για την αγορά του Ναυπλίου, τουλάχιστον με βάση αυτό που παρουσιάζεται.
- Αν και η παρούσα μελέτη-πρόταση δεν αφορά την Κρουαζιέρα, είναι αναγκαστικά προσαρμοσμένη στις προηγηθείσες ενέργειες για το Λιμάνι, στη βάση της προοπτικής ανάπτυξης της Κρουαζιέρας και τη δημιουργία της Μαρίνας.
Κατά μια έννοια, έρχεται να διορθώσει τις ατέλειες των προηγούμενων αποφάσεων.
Αντί φυσικά να έχει γίνει το αντίθετο, πρώτα το Master Plan και μετά η επί μέρους ανάπτυξη της κάθε δραστηριότητας.
- Επειδή λοιπόν η Κρουαζιέρα στην ουσία χωροθέτησε κατά μεγάλο μέρος το Λιμάνι και απορρόφησε ένα πολύ μεγάλο μέρος χρημάτων για εκβάθυνση και ISPS, να δούμε και το αποτέλεσμα που κάθε άλλο ενθαρρυντικό είναι, με βάση και αυτά που λέει ο μελετητής και τις σαφείς επιφυλάξεις αν τελικά θα μπορούν τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίσουν το Λιμάνι, να μπουν δηλαδή μέσα στο Ναύπλιο.
Πολύ απλά, σκάφη που μπορούν να προσεγγίσουν το κρηπίδωμα και να δέσουν, πρέπει να έχουν μήκος μέχρι 220m και βύθισμα έως 7,0m.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ελάχιστα κρουαζιερόπλοια θα μπορούν να προσεγγίσουν, μερικά παλιά και μικρά όπως και αυτά που σήμερα μπαίνουν γιατί, όλα τα σύγχρονα μεγάλα έχουν μήκος πολύ πάνω από τα 250m και έχουν βύθισμα πάνω από 7,5m.
http://www.letscruise.gr/letscruise/gr/hotels/1
http://www.cruisenews.gr/boats.php?page=0&
Όσα αναφέρονται στη μελέτη για το θέμα:
"Στο λιμένα Ναυπλίου σήμερα εξυπηρετούνται κρουαζιερόπλοια αρόδο εξωτερικά του προσήνεμου μώλου. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται τα στοιχεία των Κ/Ζ τα οποία προσέγγισαν το λιμένα το 2014 (στοιχεία Νοεμβρίου 2014).
Με την ολοκλήρωση της εν εξελίξει εργολαβίας εκβάθυνσης θα δοθεί η δυνατότητα σε κάποια από αυτά τα σκάφη να εισέλθουν στο λιμένα. Με βάση, πάντα τα στοιχεία από την εν λόγω εργολαβία, το ωφέλιμο βάθος στην περιοχή ελιγμών της λιμενολεκάνης θα φτάσει στα –8,10m. (από ΚΡ που είναι 040m από ΜΣΘ, Πηγή: Βυθομετρικό διάγραμμα εν εξελίξει εργολαβίας), τούτο σημαίνει ότι με θεώρηση ανοχής ποδός και απόστασης ασφάλεια της τάξεως του 10-15% υπολογίζεται ότι στον λιμένα θα εισέρχονται σκάφη με βύθισμα έως 7,0m. Επίσης η διαθέσιμη περιοχή ελιγμών περιορίζει το μήκος των εισερχόμενων σκαφών στα 220m., καθώς ο κύκλος ελιγμών μεγάλων σκαφών δεν πρέπει να έχει διάμετρο μικρότερη από 1,5L : όπου L το μήκος του σκάφους σχεδιασμού.
Επισημαίνεται επίσης ότι, από τα στοιχεία της εν εξελίξει εργολαβίας προκύπτει όπως προαναφέρθηκε ότι το όριο της εκσκαφής της λιμενολεκάνης στα –8,10m. (από ΚΡ που είναι 040m από ΜΣΘ, Πηγή: Βυθομετρικό διάγραμμα εν εξελίξει εργολαβίας) απέχει 15m. από τη γραμμή κρηπίδωσης της οποίας τα ωφέλιμα βάθη φτάνουν έως -7,3m από ΚΡ. Επομένως είναι σαφές ότι η προσέγγιση Κ/Ζ μήκους έως 220m. στα κρηπιδώματα θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή και κατόπιν εντολών και οδηγιών από το οικείο Λιμεναρχείο ιδίως στην περίπτωση άμπωτης και μεγάλου μεγέθους Κ/Ζ , οπότε και θα πρέπει να ληφθούν μέτρα τήρησης αποστάσεων ασφαλείας από τα υφιστάμενα κρηπιδώματα."
- Σε γενικές γραμμές αυτές είναι οι παρατηρήσεις μου, λεπτομέρειες θα μπορούσα να προσθέσω πολλές, όπως γιατί στο κομμάτι μετά το φυλάκιο του Λιμενικού, προς το "Π" που προβλέπεται στάθμευση οχημάτων, αλλά και στο "Π', να μην υπάρχει λίγο πράσινο;
Με κάθε καλή πίστη, στον αντίλογο.
Μάνος Περράκης
http://www.participation.gr/forum/index.php?action=profile;area=showposts;u=79
Για την αντιγραφή
Prefadoros
Υ.Γ. Ο Δήμαρχος μας θεώρησε ότι έπρεπε να απαντήσει ως εξής, μέσω Facebook:
...Εκεί λοιπόν που περιμέναμε τις τοποθετήσεις των παρατάξεων και πολιτικές απόψεις να ´σου πετιέται ("απογοητευμένος" , αρθρογράφος πολιτικός μηχανικός του Ε. Μ. Π. ) από ξαρχής και αγριεύει και θεριεύει και......(ταπεινή μου άποψη ότι jeronymo άκουγε ο φαρμακοποιός κειμενογράφος και όχι ο πολιτικός μηχανικός Ε. Μ. Π. αλλά αυτό είναι υποκειμενικό).
EQ εναντίον IQ...
Και για να μην ψάχνεις... Και Ρίτσο διάβαζα και διαβάζω και πολλούς άλλους ποιητές...
Φαίνεται έτσι επιτάσσει η Συναισθηματική Νοημοσύνη στην αντιμετώπιση "υποδεέστερων" αντιπάλων.
Βέβαια η παλιά μέθοδος, πετάμε τη μπάλα στην εξέδρα ήταν πιο σίγουρη, αλλά αυτό το ξέρουν οι καλοί παίχτες.
Επί της ουσίας όμως, είναι δυνατόν να μην διάβασες τη Διαβούλευση και να κατηγορείς ότι δεν έγιναν προτάσεις; Όλη την ημέρα στο διαδίκτυο είσαι Δήμαρχε, τι στο καλό κοιτάς;
Για κοίτα λοιπόν τι έγραφε "ο Φαρμακοποιός κειμενογράφος" πριν από δέκα μήνες στη Διαβούλευση του Master Plan! Αν τον είχες διαβάσει τότε, μπορεί και να έβαζες φρένο στην σπατάλη του ενός περίπου εκατομμυρίου που θα στοιχίσει η ναυαγήσασα εκβάθυνση.
Αυτή που πήγατε να κάνετε με μια μελέτη των 8.000 Ευρώ και είδαμε την κατάληξη.
Αλλά, σιγά τώρα, με Λιμάνι και Μαρίνες, Υπουργούς και παράτες, τη δουλειά την κάναμε.
Έτσι δεν είναι; Κάνουμε και πλακίτσα τώρα! Γιατί όχι!
Μόνο που την πλακίτσα, όταν μάλιστα την ξεκινάς εσύ, θα την δεχτείς και συ! Έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Δεν πιστεύω να διαφωνείς!
Έγραφα, πιστεύοντας πάντα ότι έχω υποχρέωση σαν πολίτης να τοποθετηθώ:
Θέση προσωρινού αγκυροβολίου σκαφών αναψυχής / Master Plan Λιμένος Ναυπλίου - Χερσαία Ζώνη
« στις: Μάρτιος 27, 2015, 02:29:47 πμ »
Να ξεκινήσω με την παρατήρηση ότι είναι θετικό ότι γίνεται, η χρονικά έστω περιορισμένη διαδικτυακή διαβούλευση, αλλά αυτή θα έχει πολύ μικρή αξία αν οι φορείς που μπορούν να εκφράσουν γνώμη δεν ρωτηθούν και δεν συμμετέχουν στο διάλογο.
Σαν πολίτης και δημότης του Δήμου Ναυπλιέων, που έχω γεννηθεί και περάσει πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μου στην παραλία του Ναυπλίου, αυτό απλά σαν γνώση και παρατήρηση των αλλαγών που έχουν γίνει από τη δεκαετία του 50 μέχρι σήμερα, καταθέτω την άποψή μου από πλευράς αισθητικής και λειτουργικότητας του προτεινόμενου Master Plan της χερσαίας ζώνης Λιμένα Ναυπλίου.
- Συμφωνώ με την πρώτη εναλλακτική για το προσωρινό αγκυροβόλιο (που θα μείνει για αρκετά χρόνια) για τα σκάφη αναψυχής ανατολικά του "Π" και τα αλιευτικά στα δυτικά. Νομίζω ότι το σκεπτικό είναι σωστό. Θα ήταν όμορφο να αναπτύσσονταν τα τουριστικά σκάφη στη δυτική πλευρά αλλά είναι μάλλον δύσκολο να συνδυαστούν και οι άλλες λειτουργίες του λιμανιού, ώστε να αποφευχθεί το ανακάτεμα.
Από κει και πέρα, ουσιαστικά δεν προτείνεται τίποτα καινούργιο, αυτό που έρχεται σαν πρόταση είναι μια απλή τακτοποίηση της ήδη, εδώ και χρόνια, απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί.
- Με δυο λόγια, το μισό λιμάνι κλειστό κατ΄εφαρμογήν του ISPS και το υπόλοιπο χώρος στάθμευσης οχημάτων.
- Καμιά άλλη χρήση δεν προβλέπεται, πλην ενός μικρού χώρου για extreme games, (λες και όλα τα άλλα τα είχαμε).
- Ακόμα και η μεταφορά του σιδηροδρομικού σταθμού, τη στιγμή μάλιστα που ασκούνται πιέσεις για επαναλειτουργία του, με το ευχολόγιο να υπάρξει στο μέλλον μεταφορά των επιβατών με άλλο μέσο στο κέντρο, είναι τελείως στον αέρα.
- Ο ποδηλατόδρομος χάνεται και δεν χωροθετείται πουθενά.
- Δεν υπάρχει κανένας χώρος αναψυχής και περιπάτου, όπως και παγκάκια.
- Δεν υπάρχει πουθενά ίχνος πρασίνου, κρανίου τόπος, άσφαλτος, τσιμέντο, μέταλλα παντού, στρέμματα ολόκληρα που ανεβάζουν και τη θερμοκρασία στην πόλη, πέρα από το αισθητικά απαράδεκτο θέαμα.
Και βέβαια πρέπει να μεριμνήσουμε για χώρους στάθμευσης, γιατί το αυτοκίνητο είναι πλέον απαραίτητο στη ζωή μας, όμως λιγότερος χώρος στην παραλία και περισσότερος πιο μακρυά, με άλλες λύσεις που μπορεί να προταθούν.
Αλλά και στον υπερβολικά μεγάλο χώρο που δεσμεύτηκε με κάγκελα του ISPS, (άραγε έτσι προβλέπεται;), αυτό το τεράστιο κομμάτι, έτσι θα παραμείνει; Δεν μπορεί να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις ώστε να αποκτήσει λειτουργικότητα και αισθητική, πέρα από την εξυπηρέτηση των αναγκών της Κρουαζιέρας;
Της Κρουαζιέρας που πολλοί επένδυσαν στην ιδέα ή φαντάστηκαν πως αποτελεί το μεγάλο μέλλον του τουρισμού της περιοχής.
Φυσικά αποτελεί ένα ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των καλοδεχούμενων επισκεπτών, όμως δεν παύει να έχει και μειονεκτήματα αλλά και χαμηλή απόδοση σε πραγματικό όφελος για την αγορά του Ναυπλίου, τουλάχιστον με βάση αυτό που παρουσιάζεται.
- Αν και η παρούσα μελέτη-πρόταση δεν αφορά την Κρουαζιέρα, είναι αναγκαστικά προσαρμοσμένη στις προηγηθείσες ενέργειες για το Λιμάνι, στη βάση της προοπτικής ανάπτυξης της Κρουαζιέρας και τη δημιουργία της Μαρίνας.
Κατά μια έννοια, έρχεται να διορθώσει τις ατέλειες των προηγούμενων αποφάσεων.
Αντί φυσικά να έχει γίνει το αντίθετο, πρώτα το Master Plan και μετά η επί μέρους ανάπτυξη της κάθε δραστηριότητας.
- Επειδή λοιπόν η Κρουαζιέρα στην ουσία χωροθέτησε κατά μεγάλο μέρος το Λιμάνι και απορρόφησε ένα πολύ μεγάλο μέρος χρημάτων για εκβάθυνση και ISPS, να δούμε και το αποτέλεσμα που κάθε άλλο ενθαρρυντικό είναι, με βάση και αυτά που λέει ο μελετητής και τις σαφείς επιφυλάξεις αν τελικά θα μπορούν τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίσουν το Λιμάνι, να μπουν δηλαδή μέσα στο Ναύπλιο.
Πολύ απλά, σκάφη που μπορούν να προσεγγίσουν το κρηπίδωμα και να δέσουν, πρέπει να έχουν μήκος μέχρι 220m και βύθισμα έως 7,0m.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ελάχιστα κρουαζιερόπλοια θα μπορούν να προσεγγίσουν, μερικά παλιά και μικρά όπως και αυτά που σήμερα μπαίνουν γιατί, όλα τα σύγχρονα μεγάλα έχουν μήκος πολύ πάνω από τα 250m και έχουν βύθισμα πάνω από 7,5m.
http://www.letscruise.gr/letscruise/gr/hotels/1
http://www.cruisenews.gr/boats.php?page=0&
Όσα αναφέρονται στη μελέτη για το θέμα:
"Στο λιμένα Ναυπλίου σήμερα εξυπηρετούνται κρουαζιερόπλοια αρόδο εξωτερικά του προσήνεμου μώλου. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται τα στοιχεία των Κ/Ζ τα οποία προσέγγισαν το λιμένα το 2014 (στοιχεία Νοεμβρίου 2014).
Με την ολοκλήρωση της εν εξελίξει εργολαβίας εκβάθυνσης θα δοθεί η δυνατότητα σε κάποια από αυτά τα σκάφη να εισέλθουν στο λιμένα. Με βάση, πάντα τα στοιχεία από την εν λόγω εργολαβία, το ωφέλιμο βάθος στην περιοχή ελιγμών της λιμενολεκάνης θα φτάσει στα –8,10m. (από ΚΡ που είναι 040m από ΜΣΘ, Πηγή: Βυθομετρικό διάγραμμα εν εξελίξει εργολαβίας), τούτο σημαίνει ότι με θεώρηση ανοχής ποδός και απόστασης ασφάλεια της τάξεως του 10-15% υπολογίζεται ότι στον λιμένα θα εισέρχονται σκάφη με βύθισμα έως 7,0m. Επίσης η διαθέσιμη περιοχή ελιγμών περιορίζει το μήκος των εισερχόμενων σκαφών στα 220m., καθώς ο κύκλος ελιγμών μεγάλων σκαφών δεν πρέπει να έχει διάμετρο μικρότερη από 1,5L : όπου L το μήκος του σκάφους σχεδιασμού.
Επισημαίνεται επίσης ότι, από τα στοιχεία της εν εξελίξει εργολαβίας προκύπτει όπως προαναφέρθηκε ότι το όριο της εκσκαφής της λιμενολεκάνης στα –8,10m. (από ΚΡ που είναι 040m από ΜΣΘ, Πηγή: Βυθομετρικό διάγραμμα εν εξελίξει εργολαβίας) απέχει 15m. από τη γραμμή κρηπίδωσης της οποίας τα ωφέλιμα βάθη φτάνουν έως -7,3m από ΚΡ. Επομένως είναι σαφές ότι η προσέγγιση Κ/Ζ μήκους έως 220m. στα κρηπιδώματα θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή και κατόπιν εντολών και οδηγιών από το οικείο Λιμεναρχείο ιδίως στην περίπτωση άμπωτης και μεγάλου μεγέθους Κ/Ζ , οπότε και θα πρέπει να ληφθούν μέτρα τήρησης αποστάσεων ασφαλείας από τα υφιστάμενα κρηπιδώματα."
- Σε γενικές γραμμές αυτές είναι οι παρατηρήσεις μου, λεπτομέρειες θα μπορούσα να προσθέσω πολλές, όπως γιατί στο κομμάτι μετά το φυλάκιο του Λιμενικού, προς το "Π" που προβλέπεται στάθμευση οχημάτων, αλλά και στο "Π', να μην υπάρχει λίγο πράσινο;
Με κάθε καλή πίστη, στον αντίλογο.
Μάνος Περράκης
http://www.participation.gr/forum/index.php?action=profile;area=showposts;u=79
Για την αντιγραφή
Prefadoros
Υ.Γ. Ο Δήμαρχος μας θεώρησε ότι έπρεπε να απαντήσει ως εξής, μέσω Facebook:
...Εκεί λοιπόν που περιμέναμε τις τοποθετήσεις των παρατάξεων και πολιτικές απόψεις να ´σου πετιέται ("απογοητευμένος" , αρθρογράφος πολιτικός μηχανικός του Ε. Μ. Π. ) από ξαρχής και αγριεύει και θεριεύει και......(ταπεινή μου άποψη ότι jeronymo άκουγε ο φαρμακοποιός κειμενογράφος και όχι ο πολιτικός μηχανικός Ε. Μ. Π. αλλά αυτό είναι υποκειμενικό).
EQ εναντίον IQ...
Και για να μην ψάχνεις... Και Ρίτσο διάβαζα και διαβάζω και πολλούς άλλους ποιητές...